dinsdag 2 december 2014

Dat ging naar den Bosch toe......................

Ja, we gingen wel, maar je moet niet vragen hoe, 
niks geen zoete lieve Gerritje.............
Dat manlief ons naar de trein bracht, 
hoorde ik al van Ellen dat er een wisselstoring was.......
nou, ja we zien wel waar het schip strandt, zeiden wij
Omdat Ellen een aantal weken terug bedacht had
dat we beter met de trein van 8.01 uur konden gaan
dan waren we om half 10 in den Den Bosch.........
en dus ruim op tijd bij de workshop, die om 10 uur begon
We gingen "heerlijk" 1ste klas 
Dus kaarten geprint, waar je voor 9 uur
meer voor moet betalen, maar dit terzijde............
We stapten dus vrolijk in de trein
en gingen er in Zaandam uit om over te stappen
en dan met de intercity rechtstreeks naar Den Bosch
want daar zit tenminste een toilet in en ja..........
dames op leeftijd, je weet het wel misschien.............
Maar...........in Zaandam............
werd er vermeld dat de trein niet verder ging
dan Amsterdam, daar moesten we overstappen
naar Utrecht en kregen we te horen 
dat we vandaar verder gingen met de bus
Ik kreeg het al benauwd bij het idee, 
want ja, vervoer zonder wc,
daar gaan we niet graag mee, mee
(dit rijmt in het kader van Sinterklaas...........)
 Ellen wist voor Utrecht zich een weg te wurmen naar het toilet
door een berg passagiers met tassen en koffers
dus die had verder geen last.................
Ik dacht nog, zit de wc aan het eind van de trein............
het duurde dus een behoorlijk tijdje voor ze terug was...........
ja, dit vanwege die tassen, enz. zie boven.........
Dus wij eruit in Utrecht...........
geen bus,.... maar de sprinter naar Den Bosch
Als haringen in een ton......en een lucht...................
de 1ste klas zat vol met mensen die een 2e klas kaartje hadden 
er zat een meisje van 4 jaar............ heerlijk
dus ik vroeg, wil je op mijn schoot zitten
nee, dus, maar ze ging wel weg, dus ik zat
....we hadden tenslotte betaald, je blijft een Hollander............
Ellen kreeg een plekje van een meisje
die naar Parijs moest met haar vriendje 
(die vond het niet erg om bij hem op schoot te zitten)
 die door alle vertragingen ook nerveus werd...........
want in Den Bosch stond iemand die ze meenam met de auto
schijnt ook te kunnen via internet (liften)
Maar wij zullen nooit weten of ze zijn aangekomen, 
vroegen nog of ze wilden mailen....................
Een mevrouw, die bij ons zat, las een boek
wat haar zoon had geschreven over planeten
 (hij was sterrenkundige....en een leukerd om te zien....)
zo hoor je nog eens wat......
maar door dat al geklets waren we zo in Den Bosch
We werden bijna familie.................
We kwamen al met al dus pas om over half elf aan 
Dus voor mijn doen flink doorstappend naar de workshop
Ik merkte wel dat Ellen vaak de hond uitlaat..........
en aangezien ik die al jaren niet meer heb
en dus ook niets heb om uit te laten
merkte ik dat aan mijn uithoudingsvermogen
Met de uitgeprinte wandelroute........... 
kwamen we een uur te laat bij (klikWietske,  
We werden ontvangen met thee en speculaas
..... daar waren we wel aan toe............
in een warm en gezellig huis!
We konden nog net iets opvangen van Judith
(die de "juf" was deze dag) 
over hoe de Stonefieldsquilt was ontstaan
We mochten stofjes uitzoeken
 Juud tekende mooie cirkels op de nieuwe quilt "The Prince"
handig en nog bedankt hoor Juud.............. 
(ja, als je dat allemaal zelf moet bedenken)
we "moesten" een mooi bandje strijken........
ja, wat dus niet lukt als de strijkbout uit is......
dus het zweet brak me natuurlijk uit.............
Ik schijn me beter te redden als ik gewoon alleen ben
maar ja, een mens wil wel eens wat..............
Dus gewoon thuis maar weer opnieuw..........
Kon natuurlijk niet het stofje vinden wat ik in mijn hoofd had 
terwijl er genoeg was hoor Wietske
het ligt niet aan jou...........
we kregen lekkere soep en broodjes en drinken
dus allemaal geweldig geregeld,
we kletsten wat en punnikten wat aan de ketting.........
van "The Prince" 
Juud vertelde leuke verhalen over haar werk............
en na de thee (met ook weer wat lekkers)
 ging iedereen zo'n beetje naar huis............
Nog wat lappies gekocht en ook nog lijm
(wat verdomd handig is...)
en ook met een naald (een handige)
gekregen van Juud haar zusje..........
keerden wij huiswaarts na een enerverende, maar gezellige dag
Dus alles in tegengestelde richting
in de hoop dat het blaadje tussen de wissels vandaan was
Maar gelukkig, het ging "gesmeerd"
we zijn maar ergens ingestapt,
want met de NS kom je overal................
(ze zijn nog niet met me klaar..............)
Hieronder een paar foto's van de workshop
want daar ging het allemaal tenslotte om...........
Soms kun je over bepaalde dingen een boek schrijven...............
dit lijkt er al een beetje op........
Deze mevrouw toonde haar Dear Jane.......

Ellen aan het werk.............
een kast vol lappies...........
en zo waren er nog een paar......
Juud legt uit................
Wietske en Juud haar zusje.........
Fijne dag!










2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo'n verhaal te lezen, je lijkt Saskia van Noort wel. Zo maak je nog eens iets mee!
    grt. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ien, wat een leuke column! Goeie reclame voor de NS. Volgende keer met de auto of iets dichterbij?
    liefs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen