donderdag 22 maart 2018

Lente en nog wat praat..................

Nou ja, lente..........
het begint er een beetje op te lijken
dacht je alles te hebben gehad
kregen we weer vorst........
na de eerste keer hadden we bevroren vissen in de vijver
en voor de tweede keer gingen de kerstrozen (Helleborus) ten onder............
maar die hebben iets in zich dat ze weer herrijzen
als de vorst weg is............
Iets met zetmeel hoorde ik laatst op tv
Maar precies weet ik het niet meer...............
ja, geheugen.................
Ze staan er inmiddels weer aardig bij............
 

 
de primula's bloeien bijna al de hele winter een beetje
en ze lopen nu wat verder uit............
 
 
 
hier en daar een polletje narcissen in de tuin
geeft je wel een lentegevoel....
 
 
Binnen zit ik een babydekentje te haken....
van restjes......
ben op de helft................
 
 
Gister een bosje tulpen gekocht
ik vind dit zo'n mooie kleur.........
 
 
ja, erg donker ingesteld, hahaha..............
qua kleding ook......
gister in winkels heel veel kleuren gezien
dat is, denk ik, de zomermode..............
maar ik ben er niet van.........
deed soms zeer in mijn ogen, haha......
 
Zo meteen koersballen in het Dorpshuis
Vroeger hoorde ik dat van mijn moeder
dat ze dat speelde in het "bejaardenhuis"
en nu ben ik er zelf mee bezig
Trouwens heel gezellig.............
Als  het mooier weer wordt, gaan we jeu de boules spelen
maar daar is het nu nog een beetje te koud voor
 
Manlief heeft net de lunch klaargemaakt...
lachen hoor, dat is voor mij 1 broodje kaas
en een beker Optimel..........
 
Fijne dag!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 opmerking:

  1. heerlijk he al die lentebodes!!! mijn witte helleborus lag ook voor pampus hahaha en nu ook weer helemaal opgefleurt! mijn andere helleborus heeft de kleur van jouw tulpen.. vond ik ook zo prachtig, helaas zie je de bloemen dus alleen als je er met je neus bovenop zit, want de donkere kleur valt weg ! crocussen en sneeuwklokjes zijn helaas uitgebloeid maar de vrolijke gele narcissen en hier en daar al een blauwe hyacint fleuren alles weer op! hoeraaaaaaaa ! het is wachten op mijn bloesem.. altijd zo mooi ! het roze van de perzik en wit van pruim het eerst... dan de peren en appels..je dekentje wordt erg leuk.. deze golfsteek eens onthouden, het geeft een leuk effect..heb pas de call the midwife gehaakt! veel plezier met je balspellen!

    BeantwoordenVerwijderen