zondag 27 mei 2018

Weer eens een blogje...................

Een tijdje niets geschreven.............
er zitten inmiddels nog "oude" foto's + nieuwe op mijn toestel
dus hieronder een reisje langs deze..........
 
dit zijn nog foto's van het begin van het voorjaar
toen de pruimenboom nog in bloei stond
en waar inmiddels hele kleine pruimpjes aan hangen

 




 
Ik dacht dat er een stukje glas in de tuin lag
maar het was een vleugeltje van een "lilebel"
zoals mijn kleindochter die zo noemde
toen ze klein was.....

 
Eerste Pinksterdag................
heerlijk zitten haken aan een stola
naar een patroon van Adinda.............
kijk hier maar even.... 

 
Tweede Pinksterdag heerlijk gefietst...............
we wilden naar het Hembrugterrein
waar we nog nooit geweest waren
vroeger mocht je er niet op
daar werd oorlogstuig gemaakt.......
 
en dit kwamen we onderweg tegen...............
 


 
De Fronikboerderij..............
 



 
Aan de overkant van het Noordzeekanaal
staat een kussend paartje..........


 
De pont waar je vroeger mee over moest naar A'dam
toen de tunnels er nog niet waren...............


 
Op het Hembrugterrein worden nu 1000 woningen gebouwd
en enkele oude panden zijn gerestaureerd..............
maar hieronder het verval...............







 
Het was een imponerend gezicht...........
We fietsten gezellig door en kwamen langs
de sluis in Zaandam.......... 




brugwachtershuisje...........


het geld werd gehengeld met een klomp...........

langs de Zaan............


oud en nieuw...............
 
Voor de rest van de week heeft manlief het heel druk
met het opknappen van het huis
(hij blijft het leuk vinden)
hiervan nog geen foto's...............
morgen maar even..........
ik vind het niks dat hij bovenop de ladder klimt
maar goed...............
 
Vrijdag naar het ziekenhuis geweest
ik ga een beetje in de revisie..........hahaha
 
Gister zijn we saampies naar Kampen geweest
ik had daar een workshop bij "Supergoof"
een enige dag gehad............
weer wat leuks geleerd en we werden
verwend met gebak en een heerlijke lunch
een dag met een gouden randje..........
Manlief was knap "loof" zoals wij dat hier zeggen.........
van dat geslenter................
Ik was heel blij dat hij hiervoor met mij meeging!!
  

"Goof"

het Ooievaarshuis...........
patroon heb ik............

Fijne dag!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten